Warkah Usang

Puisi bagiku sebuah kerajaan yang luasnya tiada batas...
Aku menulis untuk menuangkan isi dalam fikirku yang selalu memberontak ingin dikeluarkan.
Aku menulis bukan bererti aku ini ahli bahasa.
Aku menulis bukan bererti aku ini adalah orang pintar.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar mewah.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar nama.
Tetapi aku ini adalah tanah liat yang diberi nyawa oleh Tuhanku.

Kerna aku bukan golongan yang petah percakapannya cuma berpuisi sahaja.

Malam Ini Aku Berpuisi

Ahad, 22 Februari 2009

malam ini aku berpuisi
sendiri...
untuk apa aku tak pasti
hanya mahu menyendiri
puas ku dengar puisi buat diriku
tapi bukan karangku
jiwa ku menggeliat
seakan tak puas walau ia dekat
lalu aku di sini....
berteman malam sunyi
dan bulan jadi sepi
menyoret puisi sendiri
untuk apa dan untuk siapa
aku tak pasti
walau ada dan tiada
apa yang ku cari
tapi...
malam ini aku berpuisi....
sendiri......

krueliszard69

0 Caci Maki:

Catat Ulasan