Warkah Usang

Puisi bagiku sebuah kerajaan yang luasnya tiada batas...
Aku menulis untuk menuangkan isi dalam fikirku yang selalu memberontak ingin dikeluarkan.
Aku menulis bukan bererti aku ini ahli bahasa.
Aku menulis bukan bererti aku ini adalah orang pintar.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar mewah.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar nama.
Tetapi aku ini adalah tanah liat yang diberi nyawa oleh Tuhanku.

Kerna aku bukan golongan yang petah percakapannya cuma berpuisi sahaja.

Anak Kecil Itu

Ahad, 29 Mac 2009

anak kecil itu,santai di gigi ombak
duduk berhempas deru ombak
wajahnya kosong canggung..berteman bonda..
tahu apa dia..silap kita masa lalu
terbeban biar di pundaknya kelak?
anak kecil itu..bermandi terik mentari
disimbah laut...tanpa rasa
meski tak kenal pahit manis dunia..
kenyit mata menahan pedih..
cucuran titis ombak hinggap di pandangan
kelak...anak kecil itu
hidupnya duka menghambur suka..
jangan selamanya dibiar di gigi pantai
naikkan ke darat
kita ajar tentang kurang ajar
agar tak bingung nanti

0 Caci Maki:

Catat Ulasan