Warkah Usang

Puisi bagiku sebuah kerajaan yang luasnya tiada batas...
Aku menulis untuk menuangkan isi dalam fikirku yang selalu memberontak ingin dikeluarkan.
Aku menulis bukan bererti aku ini ahli bahasa.
Aku menulis bukan bererti aku ini adalah orang pintar.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar mewah.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar nama.
Tetapi aku ini adalah tanah liat yang diberi nyawa oleh Tuhanku.

Kerna aku bukan golongan yang petah percakapannya cuma berpuisi sahaja.

Segalanya Jihad

Selasa, 14 April 2009

apa lah sangat nilai tangan ini yang tiada tanda harganya
untuk disuakan ke arah jihad
apa lah jua alasan yang mampu aku beri
kalau memang aku ini muslim sejati
untuk mengelak dari korban dalam jihad
apa lah saja hati ini mengeras membatu
andai tak mampu menolak dakyah kufar
menepis agung nilai jihad
apa lah ada pada jasad ini jika mumur dalam kesiaan
selagi ada daya menongkah jihad
apa lah..........

0 Caci Maki:

Catat Ulasan