Warkah Usang

Puisi bagiku sebuah kerajaan yang luasnya tiada batas...
Aku menulis untuk menuangkan isi dalam fikirku yang selalu memberontak ingin dikeluarkan.
Aku menulis bukan bererti aku ini ahli bahasa.
Aku menulis bukan bererti aku ini adalah orang pintar.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar mewah.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar nama.
Tetapi aku ini adalah tanah liat yang diberi nyawa oleh Tuhanku.

Kerna aku bukan golongan yang petah percakapannya cuma berpuisi sahaja.

DoaKu......PintaKu

Rabu, 9 Mac 2011

kemenungan aku seorangan
tangan ku ligat saja
menepis semua memori anganan
entah malaikat atau syaitan sebenarnya


yang mahu aku terhindar terus
atau mahu menambah pekat memori lalu


aku tidak tahu
dan aku juga tak bisa kalau mahu mengawal diri ku
perlukah tali untuk aku atau pandu arah sesuatu


untuk aku lari dari gelojak ini
tanpa menangisi habis segala yang tersisa dalam hati


aku mohon ditunjukkan sesuatu
untuk digerakkan jiwa yang kaku
untuk dihidupkan jasad yang layu

0 Caci Maki:

Catat Ulasan