Warkah Usang

Puisi bagiku sebuah kerajaan yang luasnya tiada batas...
Aku menulis untuk menuangkan isi dalam fikirku yang selalu memberontak ingin dikeluarkan.
Aku menulis bukan bererti aku ini ahli bahasa.
Aku menulis bukan bererti aku ini adalah orang pintar.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar mewah.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar nama.
Tetapi aku ini adalah tanah liat yang diberi nyawa oleh Tuhanku.

Kerna aku bukan golongan yang petah percakapannya cuma berpuisi sahaja.

Pilihanku

Selasa, 9 Ogos 2011

kalau diberi tanya apa aku yakin cara yang aku pilih
maka aku kata ya
ini yang aku mau, ini gemarku
biar jarang rasa itu berlangsung
 polisi yang aku cipta
harus tanggungnya atasku
sama setuju akur tak terpaksa


 tapi jemari menari-nari ligat dengan bermacam gaya
aku larik halus pada perca renyuk yang aku cantum
jadi lembar naskhah indah
yang aku simpan tak aku jual pada sesiapa

0 Caci Maki:

Catat Ulasan