Warkah Usang

Puisi bagiku sebuah kerajaan yang luasnya tiada batas...
Aku menulis untuk menuangkan isi dalam fikirku yang selalu memberontak ingin dikeluarkan.
Aku menulis bukan bererti aku ini ahli bahasa.
Aku menulis bukan bererti aku ini adalah orang pintar.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar mewah.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar nama.
Tetapi aku ini adalah tanah liat yang diberi nyawa oleh Tuhanku.

Kerna aku bukan golongan yang petah percakapannya cuma berpuisi sahaja.

Aku Orang Seni

Isnin, 23 Februari 2009

aku orang seni
mengalir darahnya dalam diri..
berlalu ideanya dalam akal ini..
tercoret dalam warkah suci
tapi aku bukan novelis
yang bisa meriwayat cerita indah
kerna ia bukan jiwaku
tapi aku bukan kartunis
yang bisa melukis watak dalam komik
kerna tanganku kaku
tapi aku bukan dramatis
yang bisa melakonkan adegan dalam skrip
kerna tubuhku kekok
tapi aku bukan penyanyi
yang bisa berlagu indah
kena suaraku kelu
aku hanya pemuitis
berkarya dalam puisi yang puitis
itu aku yang hanya ku mampu

0 Caci Maki:

Catat Ulasan