Warkah Usang

Puisi bagiku sebuah kerajaan yang luasnya tiada batas...
Aku menulis untuk menuangkan isi dalam fikirku yang selalu memberontak ingin dikeluarkan.
Aku menulis bukan bererti aku ini ahli bahasa.
Aku menulis bukan bererti aku ini adalah orang pintar.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar mewah.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar nama.
Tetapi aku ini adalah tanah liat yang diberi nyawa oleh Tuhanku.

Kerna aku bukan golongan yang petah percakapannya cuma berpuisi sahaja.

Syair Sepi Doa Insani

Jumaat, 20 Februari 2009

Andai aku lemas dalam cinta Mu
tenggelamkan aku di laut iman Mu
jika gelap malamku
limpahkan sinar ke jalan Mu
biar aku biar
penat melangkah badai dunia
jadi taruhan di Mahsyar
peluh aku merasa bahang dosa
andai takdirku unggun api Mu
dingin aku damai halus
manja menusuk nurani
kala redha untukku syurga abadi
roh jasadku, iman hatiku, agama akalku
buat aku tenang meniti pelangi
menghadap kasih Ilahi

by : krueliszard
17 feb 2009, 3.42 a.m.

0 Caci Maki:

Catat Ulasan