Warkah Usang

Puisi bagiku sebuah kerajaan yang luasnya tiada batas...
Aku menulis untuk menuangkan isi dalam fikirku yang selalu memberontak ingin dikeluarkan.
Aku menulis bukan bererti aku ini ahli bahasa.
Aku menulis bukan bererti aku ini adalah orang pintar.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar mewah.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar nama.
Tetapi aku ini adalah tanah liat yang diberi nyawa oleh Tuhanku.

Kerna aku bukan golongan yang petah percakapannya cuma berpuisi sahaja.

Cintanya Ku Ratibkan Pada Tuhanku

Jumaat, 3 Julai 2009

Tuhan....aku menemukan cintaku
selalu dekat padaku, terus wajahnya dalam mimpiku
aku tahu dia tahu..tapi
mahunya cinta ini berdiri atas cinta Mu
aku mengerti...faham..cintaku pada Mu
serapuh akar kecil menopang pohonan gedang
tak terlawan cintaku dengan cintanya pada Mu
hamba yang kerdil ini..cuma berharap pada cintanya
aku tahu nanti....dia kan mengerti dan
terbuka hijabnya pada hati ini
dan aku tahu.......cinta yang jenuh ku peram ini
setelah ku kecap agungnya......manisnya amat terasa
aku juga mahu dia tahu
kalau cinta itu yang aku ratibkan saban doa ku
bawa aku pada cinta Mu

0 Caci Maki:

Catat Ulasan