Warkah Usang

Puisi bagiku sebuah kerajaan yang luasnya tiada batas...
Aku menulis untuk menuangkan isi dalam fikirku yang selalu memberontak ingin dikeluarkan.
Aku menulis bukan bererti aku ini ahli bahasa.
Aku menulis bukan bererti aku ini adalah orang pintar.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar mewah.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar nama.
Tetapi aku ini adalah tanah liat yang diberi nyawa oleh Tuhanku.

Kerna aku bukan golongan yang petah percakapannya cuma berpuisi sahaja.

Tak Tahu Apa

Jumaat, 3 Julai 2009

tiada nada mahu aku lagukan
tiada skrip nak ku lakonkan
aku tahu aku ini tak punya apa
sedang aku kemaruk dalam segala
melontar bait kata sumbang berirama
tari dalam gerak kaku tak berjiwa
mumur hati aku berlagak mati
dalam warkah ku coret semua
tentang aku tentang segala

0 Caci Maki:

Catat Ulasan