Warkah Usang

Puisi bagiku sebuah kerajaan yang luasnya tiada batas...
Aku menulis untuk menuangkan isi dalam fikirku yang selalu memberontak ingin dikeluarkan.
Aku menulis bukan bererti aku ini ahli bahasa.
Aku menulis bukan bererti aku ini adalah orang pintar.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar mewah.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar nama.
Tetapi aku ini adalah tanah liat yang diberi nyawa oleh Tuhanku.

Kerna aku bukan golongan yang petah percakapannya cuma berpuisi sahaja.

Raya Datang Lagi

Rabu, 30 September 2009

tiap datang raya lagi
aku masih sendiri
duduk menanti hati yang tak pasti
waktu lebaran pagi
mengharap ceria meniti hari
ke sana ke mari ke majlis raikan sendiri
tapi itu dulu
kini raya datang lagi
tapi aku tak sendiri kerna aku ada teman di sisi
kata orang
tak perlu duduk di meja bujang lagi
hati yang lama aku nanti
kini ada sentiasa menemani walau ke mana aku pergi
walau jauh aku berlari tetap disisi
terima kasih buat yang mengasihi
kau aku sentiasa dalam cerita hati

0 Caci Maki:

Catat Ulasan