Warkah Usang

Puisi bagiku sebuah kerajaan yang luasnya tiada batas...
Aku menulis untuk menuangkan isi dalam fikirku yang selalu memberontak ingin dikeluarkan.
Aku menulis bukan bererti aku ini ahli bahasa.
Aku menulis bukan bererti aku ini adalah orang pintar.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar mewah.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar nama.
Tetapi aku ini adalah tanah liat yang diberi nyawa oleh Tuhanku.

Kerna aku bukan golongan yang petah percakapannya cuma berpuisi sahaja.

Bidadari Separa Manusia Tanpa Sayap

Sabtu, 10 Julai 2010

untuk kali pertama memandang
aku tahu itu orangnya
yang setiap waktu itulah yang aku tunggu
melepaskan badi dalam hati

dan waktu mata terpempan wajahnya
terasa benar angin syurga menyapa
dingin..salju....

dan saat terbit bisik bicara
aku khayal dek candu - candu gemersik dari bibir
bukan indah rupa
mahupun darjat berharta
tapi dia punya istimewa

dan untukku
dia...bidadari separa manusia tanpa sayap

0 Caci Maki:

Catat Ulasan