Warkah Usang

Puisi bagiku sebuah kerajaan yang luasnya tiada batas...
Aku menulis untuk menuangkan isi dalam fikirku yang selalu memberontak ingin dikeluarkan.
Aku menulis bukan bererti aku ini ahli bahasa.
Aku menulis bukan bererti aku ini adalah orang pintar.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar mewah.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar nama.
Tetapi aku ini adalah tanah liat yang diberi nyawa oleh Tuhanku.

Kerna aku bukan golongan yang petah percakapannya cuma berpuisi sahaja.

Ciuman Sayang Untuk Aku Yang Hilang

Jumaat, 27 Mei 2011

dalam kelapangan aku merasa sempitnya dunia
samuk otak terbeban sampah
tak ada satu pun untuk aku kitar semula

menipu hati untuk mati
merentang waktu yang tak termampu

pipih senyum aku lakar
aku selimutkan duka dengannya
untuk orang percaya kalau aku sedang gembira

0 Caci Maki:

Catat Ulasan