Warkah Usang

Puisi bagiku sebuah kerajaan yang luasnya tiada batas...
Aku menulis untuk menuangkan isi dalam fikirku yang selalu memberontak ingin dikeluarkan.
Aku menulis bukan bererti aku ini ahli bahasa.
Aku menulis bukan bererti aku ini adalah orang pintar.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar mewah.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar nama.
Tetapi aku ini adalah tanah liat yang diberi nyawa oleh Tuhanku.

Kerna aku bukan golongan yang petah percakapannya cuma berpuisi sahaja.

Imaginasi Embun Pagi

Isnin, 15 Ogos 2011

di malam lewat hari 
waktu aku berawangan jauh melintas awan tinggi
aku jatuh oleh sayap duka
terbuka dari nota otak yang tak seberapa
jauh di hujung ranting kering yang rapuh
meski pohonnya kekal kukuh


menginspirasikan imaginasi
kaki tak kuat untuk berlari
dan aku pilih untuk terbang tinggi
dan aku pilih untuk sembunyi di gunung tinggi


hanya sebab wujud tapi
aku tersangkut di sini
sendiri menyepi

0 Caci Maki:

Catat Ulasan