Warkah Usang

Puisi bagiku sebuah kerajaan yang luasnya tiada batas...
Aku menulis untuk menuangkan isi dalam fikirku yang selalu memberontak ingin dikeluarkan.
Aku menulis bukan bererti aku ini ahli bahasa.
Aku menulis bukan bererti aku ini adalah orang pintar.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar mewah.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar nama.
Tetapi aku ini adalah tanah liat yang diberi nyawa oleh Tuhanku.

Kerna aku bukan golongan yang petah percakapannya cuma berpuisi sahaja.

Suka Suka

Jumaat, 27 Januari 2012

dia suka buat aku sakit
bila dia memandangku dengan senyum
bila dia ketawa,
bila dia marah,
bila dia merajuk,
sakit untuk menolak rasa yang beraja dalam dada

dia suka buat aku diam
bila dia mula mahu pergi,
bila dia berpaling,
bila dia melangkah,
bila dia hilang,
diam untuk mengatakan tidak untuk menghalang

dia suka buat aku bermimpi
bila dia temani tidurku tiap hari,
bila dia berdodoi menyanyi,
bila dia memeluk ku dari sisi,
bila dia membantalkan lenganku di kiri,
mimpi untuk lena sepanjang malam sampai pagi

0 Caci Maki:

Catat Ulasan