Warkah Usang

Puisi bagiku sebuah kerajaan yang luasnya tiada batas...
Aku menulis untuk menuangkan isi dalam fikirku yang selalu memberontak ingin dikeluarkan.
Aku menulis bukan bererti aku ini ahli bahasa.
Aku menulis bukan bererti aku ini adalah orang pintar.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar mewah.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar nama.
Tetapi aku ini adalah tanah liat yang diberi nyawa oleh Tuhanku.

Kerna aku bukan golongan yang petah percakapannya cuma berpuisi sahaja.

Mistik Romantis

Jumaat, 20 Januari 2012

manusia yang punya hati tapi diam bungkam tanpa romantis
itu aku
justeru kata manis aku simpan kedap
dan menunggu kamu membaca mataku

aku sisikan duduk, meminta kamu renung dalam
dan aku luahkan terus masuk ke hati kamu
dan membiar kamu sendirian menyusun ayat yang bertaburan dan
berserakan yang aku simpan

memahami aku tidak senang
tapi untuk mendekati kamu
itu lebih payah dari ujian kira-kira tahap tinggi
 lewat persekolahanku

tapi aku masih mahu senyum
kalau sehanya kau aku sekadar berjabat pandang
lebih dari cukup
hampir kepada puas.....

0 Caci Maki:

Catat Ulasan