Warkah Usang

Puisi bagiku sebuah kerajaan yang luasnya tiada batas...
Aku menulis untuk menuangkan isi dalam fikirku yang selalu memberontak ingin dikeluarkan.
Aku menulis bukan bererti aku ini ahli bahasa.
Aku menulis bukan bererti aku ini adalah orang pintar.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar mewah.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar nama.
Tetapi aku ini adalah tanah liat yang diberi nyawa oleh Tuhanku.

Kerna aku bukan golongan yang petah percakapannya cuma berpuisi sahaja.

Bisa Taring Rindu

Khamis, 13 Ogos 2009

bisa cinta kau taringkan ke tubuhku yang lemah
melumpuhkan segenap sudut nadiku
terbalas merengkok dalam penjara gelita
menagih mentari pada penawar yang tiada
gemersik berkeroncong dalam pilu
melamun embun menitis kasih
melepas sayup pandangan di tirai lamunan
tak bersahut bisik dalam ada dan tenggelam
pepohon rindu berbunganya cahaya
terbiar layu
dalam kontang pudar warna cinta
hanyut berarak angin
mendepang sayap sayap angan
dengan seberkas nafas bersisa
meluputkan kudrat akalku dalam mimpi indah

0 Caci Maki:

Catat Ulasan