Warkah Usang

Puisi bagiku sebuah kerajaan yang luasnya tiada batas...
Aku menulis untuk menuangkan isi dalam fikirku yang selalu memberontak ingin dikeluarkan.
Aku menulis bukan bererti aku ini ahli bahasa.
Aku menulis bukan bererti aku ini adalah orang pintar.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar mewah.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar nama.
Tetapi aku ini adalah tanah liat yang diberi nyawa oleh Tuhanku.

Kerna aku bukan golongan yang petah percakapannya cuma berpuisi sahaja.

Indah

Khamis, 28 Januari 2010

di balik pelangi aku berlari
terdongak ke langit mata ku tertancap
indah cahaya menyerak sekitar

terlihat kawanan burung
berterbangan bagai layang-layang dikibar

bebas...menongkah awan
cantik..

kulihat kembali pelangi
berbaris tujuh cahaya berbeda
sungguh benar kuasaNya

aku terpana..

bila lagi dapat kulihat semua ini
entahkan esok lusa

mahukah mentari muncul lagi?

0 Caci Maki:

Catat Ulasan