Warkah Usang

Puisi bagiku sebuah kerajaan yang luasnya tiada batas...
Aku menulis untuk menuangkan isi dalam fikirku yang selalu memberontak ingin dikeluarkan.
Aku menulis bukan bererti aku ini ahli bahasa.
Aku menulis bukan bererti aku ini adalah orang pintar.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar mewah.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar nama.
Tetapi aku ini adalah tanah liat yang diberi nyawa oleh Tuhanku.

Kerna aku bukan golongan yang petah percakapannya cuma berpuisi sahaja.

Kalam Saja Aku Tinggalkan

Khamis, 28 Januari 2010

aku mahu bebas

terbang dengan kalam kalam ku
menari dengan segala bahasa

aku bawa semua kalam mengait bahasa langit
mencerap cahaya khatulistiwa

biar aku tambah selera
biar aku gelojoh
memomokkan kalam
dalam mimpi

biar nanti mereka ingat
biar nanti mereka rasa

bila aku tiada

tinggal saja kalam-kalam ku
buat perhitungan merindu mereka


*
mereka mungkin lupa saat aku ada..tapi tunggu saja, bila hanya kalamku mengganti diri..

0 Caci Maki:

Catat Ulasan