Warkah Usang

Puisi bagiku sebuah kerajaan yang luasnya tiada batas...
Aku menulis untuk menuangkan isi dalam fikirku yang selalu memberontak ingin dikeluarkan.
Aku menulis bukan bererti aku ini ahli bahasa.
Aku menulis bukan bererti aku ini adalah orang pintar.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar mewah.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar nama.
Tetapi aku ini adalah tanah liat yang diberi nyawa oleh Tuhanku.

Kerna aku bukan golongan yang petah percakapannya cuma berpuisi sahaja.

Kosong

Jumaat, 1 Januari 2010

malam ini bulan penuh..
bintang terang...riak gembira di dada langit
meraikan indah malam
bercempera semua

tapi jalan di kota ni sunyi..macam tiada orang
sekejap tersilau suluhan neon
kereta lalu lalang
kalau pun ada..
lampu lampu jalanan malap
berbeda cuaca langit dan bumi

saat ini..semua orang senyap di kamar
lelah seharian dilepaskan ke mimpi
udara bercerita indah..
nyaman tenteram terasa

menjelang dinihari
saat bulan mengejutkan fajar
mentari menanti
malam berganti
bulan bintang pergi
dan semua akan kembali
seperti hari hari

0 Caci Maki:

Catat Ulasan