Warkah Usang

Puisi bagiku sebuah kerajaan yang luasnya tiada batas...
Aku menulis untuk menuangkan isi dalam fikirku yang selalu memberontak ingin dikeluarkan.
Aku menulis bukan bererti aku ini ahli bahasa.
Aku menulis bukan bererti aku ini adalah orang pintar.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar mewah.
Aku menulis bukan bererti aku mengejar nama.
Tetapi aku ini adalah tanah liat yang diberi nyawa oleh Tuhanku.

Kerna aku bukan golongan yang petah percakapannya cuma berpuisi sahaja.

Pelik

Selasa, 12 Julai 2011

Kau sempitkan jiwa
kau senakkan raga
kau butakan hati
kau putuskan akal
untuk materi kau kejarkan
mahabangsat peri kau ukirkan
sampai nadi berhenti sekali pun
dunia tak mampu merubah apa yang kau inginkan

2 Caci Maki:

ghost berkata...

ubah jiwamu kembali.

RazKazat berkata...

aku perlu tapis kembali jiwa ku yang larut

Catat Ulasan